Ανεβάζει στροφές το παντοπωλείο της γειτονιάς
Χρονιά ανακατατάξεων ήταν το 2010 για το λιανεμπόριο στη Δυτική Ευρώπη, με τα «παραδοσιακά» σουπερμάρκετ να ανακάμπτουν έναντι των εκπτωτικών λιανεμπόρων (discounter), που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακτήσει σημαντικό μερίδιο των αγορών. Σύμφωνα με το περιοδικό Fruchthandel Magazin, η τάση
αυτή οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: από τη μία τα «κλασικά» σούπερ μάρκετ αξιοποιούν τις μεθόδους εκπτώσεων και προσφορών.
Από την άλλη, παρατηρείται στροφή των καταναλωτών στα μικρά μαγαζιά της γειτονιάς, όπου τα καθημερινά ψώνια είναι πιο γρήγορα και άνετα, Έτσι οι αλυσίδες συνεχίζουν την τάση «επιστροφής στην πόλη» ανοίγοντας μικρότερα καταστήματα στις γειτονιές.
Επιπλέον, όπως καταδεικνύουν μελέτες, η προσφορά νωπών φρούτων και λαχανικών, στα οποία τα συμβατικά σούπερ μάρκετ διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Έτσι, ενώ θα περίμενε κανείς τα discounter να επωφεληθούν από την κρίση, στην πραγματικότητα παρέμειναν στάσιμα, τη στιγμή που τα συμβατικά σούπερ μάρκετ ανέκαμψαν σε προηγμένες αγορές, όπως η Γερμανία και η Γαλλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου